Кирилівська ЗОШ - С Iст "Золота Рибка".
 
Вторник
17.09.2019
14:17

<

Меню сайту












Категорії каналів


Міні-чат


Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 75


Головна » Статті » Мои статьи

Тренінг «Безпечний інтернет» Вчитель Коваль Н.В.


Проведення заходів з питань безпеки в Інтернеті в Кирилівській ЗОШ – С 1 ст. «Золота рибка»
                                              План
1 Перегляд тематичних презентацій 2 – 4 клас
2 Опитування дорослих та однолітків з питань безпеки та небезпеки в Інтернеті.
3  Складання правил безпечного Інтернету.
4  Підготовча робота у Вікіпедії. (робота над термінами)
5 Оформлення шкільного стенду «БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ»
6 Робота гуртка з цього питання.
7 Батьківські збори з тематичною презентацією
8 Тренінг «Безпечний Інтернет»


Мета тренінгу – формування у дітей стійкої мотивації до дотримання безпечних форм поведінки в мережі Інтернет. : розширення знань учнів з питань безпеки в Інтернеті; оволодіння навиками безпечного використання Інтернету; розширення діапазону творчих здібностей; формування навиків групової взаємодії.
Завдання
1.       Озброїти учасників відомостями щодо ризиків в мережі Інтернет.
2.       Сформувати спільно із учасниками правила безпеки під час роботи в мережі Інтернет.
3.       Сформувати розуміння необхідності дотримання певних правил поведінки в мережі Інтернет.
 
Тривалість тренінгу – 1 година.
 Тренінг проводиться у просторому приміщенні.
 
Критерії успіху. Враховуючи, що тренінг формує поведінку, а не рівень обізнаності щодо проблеми безпеки дітей в Інтернеті, основним критерієм успіху є висловлювання учасників під час рефлексії наприкінці тренінгу.
  Підготовка до тренінгу:
                                              «Я досліджую»
Питання:
Що кажуть однокласники?
Що кажуть вчителі?
Що кажуть по телевізору?
Що кажуть батьки?
Чому Інтернет корисний?



   


Учні 2 групи заповнюють картки (кожен учень окремо):
     «Я досліджую»
Питання:
Що кажуть однокласники?
Що кажуть вчителі?
Що кажуть по телевізору?
Що кажуть батьки?
Чому  Інтернет небезпечний?



                             Очікувані результати
                    Після цього заняття учні зможуть:
* визначати, у яких випадках Інтернет стає небезпечним;
* аналізувати життєві ситуації та робити із них висновки;
* дотримуватися певних правил безпечного користування Інтернетом.
Обладнання: імпровізований мікрофон; „Я думаю...”, „ На мій погляд...”, „Я вважаю...”, „ На мою думку...”, „Я гадаю...”, „Я зрозумів, що...”, „Я прийшов до висновку, що...”; опорні картки для розвитку зв’язного мовлення.
Хід заняття
І Мотивація.1. Вступне слово вчителя:
- Наше сьогодення неможливо уявити без Інтернету. Ми користуємось Інтернетом  для навчання, для спілкування та просто проводячи свій вільний час. Про Інтернет ми чуємо багато відгуків, як хороших, так і поганих. Так що ж для нас Інтернет: друг чи ворог?
ІІ Оголошення теми та очікуваних результатів уроку:
- Під час сьогоднішнього заняття ми спробуємо  з’ясувати, коли Інтернет корисний, а коли шкідливий та небезпечний.
     Вчитель оголошує свої очікувані результати, написані на дошці: «Я переконана у тому, що … (я вірю у те, що …; я сподіваюся на те, що …) після цього заняття ви зможете:
*  визначати, у яких випадках Інтернет стає небезпечним;
* аналізувати життєві ситуації та робити із них висновки;
* дотримуватися певних правил безпечного користування Інтернетом.
- Продовжіть речення, записане на дошці: „ Від сьогоднішнього заняття я очікую...”
ІІІ Надання необхідної інформації. ( учням необхідно розкрити лексичне значення цих слів )
Словникова робота:
 
Антивірусна програма
 Програма, розроблена для запобігання доступу зловмисних програм до системи. Виявляє заражені файли та видаляє або очищає їх від вірусів.
Віртуальна реальність
 Захоплююча та інтерактивна імітація заснованих на реальності чи уявних зображеннях і сценах. Деякі ком’пютерні програми, особливо, ігри, створюють такий світ, якому, користувачі віддають перевагу в порівнянні з реальним життям.
Вірус
 Зловмисна програма, яка розповсюджується шляхом копіювання себе в інші програми. Вірус може поширюватися через файли, повідомлення електронної пошти або веб-сторінки. Комп'ютер може заразитися вірусом, коли користувач подорожує Інтернетом або відкриває файл, прикріплений до повідомлення електронної пошти. Віруси можуть знизити продуктивність роботи комп'ютера або системи.
Пошта, електронна пошта, повідомлення електронної пошти
 Електронне передавання тексту та зображень між адресами прикладної програми.

Хакер, зломщик
 Особа, яка зламує інформаційну мережу чи систему організації або використовує її, не маючи на це дозволу. Примітка: термін «хакер» має також інше значення — так називають досвідчених комп'ютерних користувачів.
Блог
 Публічний онлайновий щоденник. Веб-журнал (сторінка) у світовій мережі Інтернет, що містить суспільно доступну інформацію, що надається окремим особам
. Вправа  : Очікування «Гарячий м’яч»
    Опис вправи:
    
М’яч     передають (або кидають) учасники один одному. Той, хто його спіймав розповідає про свої очікування, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…». Далі він кидає м’яч  наступному з учасників.
Вправа :  Гра «Хто більше?»
 
    Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?
* Кожній з команд видається маркер та лист .
* Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.
* Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
* Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.
Вправа : Інсценування казки «Інтернет – шапочка»
    

Інтернет- Шапочка ( За мотивами казки « Червона шапочка» Шарля Перро )
В одному співтоваристві , на сторінці жили-були мати і донька .
Якось раз на день народження доньки , мама купила в інтернет -магазині  шапочку , і подарувала її донечки. З тих пір дівчинку всі стали називати Інтернет- шапочка. В один чудовий день мама відправила донечку з  пиріжками та  листівкою в кошику , для бабусі :
У Інтернет- шапочки,  бабусі в « друзях » не було. Довелося дівчинці проходити через « ліс сторіночок Контакту» . Довго чи коротко , йшла вона , але на одній сторіночці попався їй страшний вірус ТРОЯН . Зупинилася Інтернет- шапочка , вона була ще маленькою і ніколи не бачила вірусів.
 - Як тебе звати, дівчинко , і куди ти йдеш? - Запитав її  вірус.
 - Я Інтернет- шапочка , йду до бабусі.
 - А що у тебе в кошику ?
 - Пиріжечки - відповіла Інтернет- шапочка.
Вірус ТРОЯН дуже любив пиріжки.
 - А де твоя бабуся живе?
 - Треба йти прямо по стежці , між сторінок і потрапиш  прямо до неї  у СВІТ , - відповіла Інтернет- шапочка.
 -Спасибі , Інтернет- шапочка , - сказавши це , вірус ТРОЯН побіг по стежці.
 Інтернет- шапочка йшла , не поспішаючи , збирала квіти , а вірус нісся між MAIL.RU сторіночками і прибіг до сторіночці бабусі , раніше , ніж Інтернет - шапочка. Бабусина  сторіночка була заблокована , і її  могли переглядати тільки друзі . Вірус написав їй : «Це я твоя онука ».
Бабуся відповіла : «А ти натисни на кнопку « Сtrl + Alt + Shift ».
Натиснув вірус ці клавіші і потрапив до бабусі на сторіночку , зламав її , змінив пароль і знищив бабусину головну фотографію.
Сам вірус ТРОЯН піднявся на головну фотографію і став чекати Інтернет- шапочку.
 Прийшла Інтернет- шапочка , натиснула потрібні клавіші і побачила бабусю.
 - Видно ти дуже сильно захворіла , мама тобі передала пиріжечки - сказала Інтернет- шапочка.
 При слові пиріжечки у вірусу -бабусі трохи слинки НЕ потекли .
 - Спасибі - відповів вірус.
 - Бабуся , а навіщо тобі такі великі вуха ? - Запитала Інтернет- шапочка.
 - Щоб слухати музику на музичному форумі - відповів вірус.
 - А навіщо тобі такі великі очі ?
 Щоб дивитися фільми на УоuTube .
 - А для чого тобі такі великі зуби ?
 - Що б файли рвати !
 Вірус накинувся на Інтернет- шапочку , але не встиг  з'їсти її тому , що вибігла антивірусна система Касперського.
І врятував антивірус Касперського і бабусю та Інтернет- шапочку , а вірус ТРОЯН - видалив.
І ось створили Інтернет- шапочка і бабуся собі нові сторінки , додали один одного в друзі і не приходили до них більше віруси і спами !
 Інтернет- шапочка і бабуся - за безпечний ІНТЕРНЕТ !

Вправа : Небезпеки в Інтернеті
* Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. Команди говорять по черзі.
* Вправа : Порятунок
*    
* Необхідно: 10 різних продуктів харчування, які змелені для дегустації. Це може бути: товчений мускатний горіх, товчений мигдаль, макові зерна, сіль, цукор, цукрова пудра, приправа, кава, какао, сухе молоко, мука, гірчиця, кориця і ін.
* Правила гри.
* Потрібно дуже мало кожного продукту: тільки для того, аби спробувати.
* Кожен учасник самостійно куштує продукти та заповнює свій лист: «Що це?» та «Для чого це використовується?». Коли всі заповнять свої листки ведучий просить прочитати.
*                     Обговорення.
* Чому важко розпізнати деякі речовини? Чому не завжди були впевнені у відповіді? Чому деякі речовини ви одразу назвали? Чи можемо ми щось приготувати із цих речовин, не маючі їх назв?
* Аналогія в роботі із Інтернет.
* Досить часто ми «дегустуємо» програмне забезпечення, завантажуючи із невідомих сайтів. Також дозволяємо завантажувати певні програми та ігри на свій комп’ютер, не знаючі навіть їх призначення.
* Якщо ми не знаємо назви і не знаємо саму «речовину» - краще не коштувати.
Вправа : Правила розумного користувача Інтернету
 Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:
- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?
- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».
  Шість правил розумного користувача Інтернету:
1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.
     V Рефлексія
 
 
* На початку вправи кожний учасник отримує стікери: «м’яч», «знак питання», «записник»
* На листі: валіза, пральна машинка і корзину для сміття
* Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом:
    - якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому
          було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;( «м’яч»)
    - якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної
          машини;(«знак питання»)
        - якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з
          собою та втілювати в життя.(«записник»)
            Висновки вчителя:

Я вважаю, що   користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати  відповіді на свої питання.
     








 

Категорія: Мои статьи | Додав: ЗолотаяРыбка (09.02.2014) | Автор: Koval Nata
Переглядів: 3000 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
Пошук



Вхід на сайт




Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія