Кирилівська ЗОШ - С Iст "Золота Рибка".
 
Четверг
24.09.2020
16:46

<

Меню сайту












Категорії каналів


Міні-чат


Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 78


Головна » Статті » Мои статьи

Екологічне заняття-спостереження: «Рости – виростай, про природу дбай»
  Екологічне заняття-спостереження:
«Рости – виростай, про природу дбай»
     Мета: формувати уявлення дітей про охоронну діяльність нашої держави, про природу. Розширювати і збагачувати знання дітей про природу рідного краю.
     Підводити дітей до усвідомлення єдності життя і здоров’я людей та стану природного довкілля, необхідності користування дарами природи так, щоб не зашкодити довкілля.
     Виховувати пізнавальну активність у дітей, бажання пізнавати та берегти природу, формувати основи екологічного мислення.   Попередня робота: розучування віршів про ліс та природу, читання казок В. Сухомлинського про природу. Бесіди про птахів, розучування віршів, прислів’їв про птахів, розучування пісні «Бережіть природу».
Хід заняття:
     Діти, сьогодні ми з вами будемо говорити про нашу матінку-природу, про те, що її треба захищати і берегти, любити і плекати, бо вона дуже багато дає людям корисного, і ми повинні їй за це дякувати і платити добром.
     Діти, а хочете ми з вами підемо в свій березовий гайочок.
* Озирніться всі навкруг,
Нас вітає весняний луг.
* Ми травичку не зімнемо –
На носочках всі підемо.
* Ноги вище піднімаєм,
Кущики ми не ламаєм.
* А квіточки обійдем,
Красу луків збережем.
* Акуратно ми йдемо,
У гайочок поспішаємо.
     Ось ми і прийшли у гайочок. Діти, а хто із вас був у лісі? Чим ліс багатий? Які дерева ростуть у лісі? Які квіти? Чи можуть рости на вербі груші? А що потрібно, щоб росли дерева, рослини?
     Діти, подивіться, лежить березова гілочка, якась погана людина її зламала. Чи добре вона зробила? Послухайте:
     Зламав Івасик гілочку березову
     І кинув, як награвсь, її додолу.
     Веселий він побіг собі додому,
     Вона ж лежить на гнилищі рудому.
     В її прожилках не бродити соку,
     Не гріти мрію ніжну і високу.
     Івась у ліжку спить спокійно, тихо.
     Невже не знає він, що скоїв лихо?!
     Діти, чи можна так поступати із деревами, кущами? А яку користь приносить ліс людям? А як ліси очищають повітря? А що може загрожувати лісу? Чому може виникнути пожежа? Що треба робити, якщо ви бачите, що горить ліс? А чому не можна вирубувати дерева? А давайте згадаємо, які казки В. Сухомлинського ми читали про ліс («Відломлена гілка», «Зрубали вербу», «Соромно перед соловейком»).
     А давайте поговоримо з вами про те, що ще не можна робити в лісі. Ми пограємо у гру «Що можна, а що ні».
     Діти, відгадайте загадку: «Без кого в лісі було б сумно?» (без птахів). Так, без птахів, бо вони не тільки приносять велику користь деревам і садам, але й ще покращують настрій своїм співом. Давайте послухаємо їх спів. Діти, а як ми можемо оберігати та допомагати птахам? А давайте пригадаємо прислів’я про птахів.
1. Де багато пташок, там немає комашок.
2. Ластівка день починає – соловейко кінчає.
3. Одна ластівка весни не робить.
4. Горобець маленький, а сердечко має.
     Дидактична гра «Відгадай птаха за описом»:
1. Що воно за дивина світла денного доїться, дзьоб гачком – великі очі і не спиться їй щоночі. Ху-ху-ху – кричить вона. Відгадали – це… (Сова).
2. Хто комах з кори виймає, про здоров’я лісу дбає? (Дятел).
3. Перший він приніс весну, пробудив усе від сну. Заспівав він під вікном, і зовуть його… (Шпаком).
4. А яку пташку в лісі називають скрекотухою? (Сороку).
     Розважальна гра «Горобчику, пташко, пташко!».
     Діти, подивіться, а хто це поспішає? Так, це мурашки. Вони завжди дуже заклопотані. А чи знаєте ви, чим вони так зайняті? Так, вони санітари лісу, опилюють квіти…
     А що ми можемо для них зробити, чим допомогти? Огородити їх будиночок (мурашник), щоб хто ненароком його не зруйнував.
     З неба сонце погляда,
     Світить нам і гріє.
     Та дощу давно нема,
     Хоч земля йому радіє.
     Діти, а в давнину люди закликали дощик, і діти, граючись, вчилися цьому. Українська народна гра «Іди, іди дощику!».
     Діти, ось і наші квіти. Які квіти у нас ростуть? А які садові квіти ви знаєте? Назвіть польові квіти. Послухайте загадки:
1. Білі кульки на стеблах
Красуються в полі.
Повіє легенький вітерець –
Стебла стануть голі! (Кульбаба).
2. В мене платтячко біленьке,
В мене кісоньки жовтенькі.
Зелененькі панчішки,
Та не горда я нітрішки.
Я росту у лісі й в лузі,
Де ж це мої друзі? (Ромашка).
     Діти, квіти мають лікувальні властивості. Кульбаба – лікує печінку. Ромашка – полощуть горло. Конвалія – лікує серце.
     Діти, послухайте ось такий вірш:
Ці кіточки ніжні, такі білосніжні!
Тоненькі, тендітні, ласкаві, привітні.
Послухай, як срібно дзвенить голосок:
Не треба, не треба зривати квіток!
     Чому квіти звертаються до нас з таким проханням? Чи можна рвати квіти?
     Ну що ж діти, давайте повертатися в групу.
Коли йдеш ти садом, полем, лугом,
Будь завжди природі вірним другом.
Не топчи зеленої трави,
Ти скажи їй: «Зеленій, живи!».
Коли ж лісом будеш ти іти,
То посій зернятко доброти.
Побажай і дереву, і пташці,
Щоб жили вони у мирі і у щасті.
     Діти, давайте почитаємо плакати і запам’ятаємо ці правила поведінки, коли ви будете на природі:
1. Не можна ламати гілок дерев!
2. Не можна зривати і витоптувати квіти!
3. Не можна ловити метеликів!
4. Не можна руйнувати мурашники!
5. Не можна знищувати жаб, ящірок!
6. Не можна руйнувати пташині гнізда!
7. Не можна збирати букет з лісових квітів!
8. Ходити можна тільки по стежках!
     Давайте заспіваємо пісню «Бережіть природу!».  
     






Категорія: Мои статьи | Додав: ЗолотаяРыбка (22.04.2012) | Автор: Koval Nata
Переглядів: 8694 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
 
Пошук



Вхід на сайт




Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія