Кирилівська ЗОШ - С Iст "Золота Рибка".
 
Четверг
24.09.2020
16:35

<

Меню сайту












Категорії каналів


Міні-чат


Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 78


Методичне об’єднання на тему:

«Використання інноваційних технологій на заняттях з розвитку мовлення».

Підготувала вихователь: Бойко Д.М.

 

 

2016 рік

 

 


 

 

Інноваційні методи — це способи цілеспрямованої міжсуб'єктної взаємодії, що забезпечують оптимальні умови розвитку дітей. Існує низка інтерактивних методів, спрямованих на формування навичок мовленнєвої взаємодії.

Інтерактивні методи роботи з дошкільниками

1

Мікрофон:

Діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи одне одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему — запропоновані до розгляду питання чи проблеми.

Висловлювання не обговорюються.        

2

Дебати:

Діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи один одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему — запропоновані до обговорення питання чи проблеми. Висловлювання обговорюються: діти ставлять одне одному запитання, відповідають на них, шукаючи спосіб розв'язання проблеми.

3

Удвох:

Діти утворюють робочі пари та виконують запропоноване завдання.

4

Ланцюжок:

Діти утворюють робочі пари, обговорюють завдання та вносять свої пропозиції в імітований ланцюжок — скажімо, у таблицю, де представлений хід казки у малюнках або умовних позначках, або самі утворюють «ланцюжок дій», «потяг» тощо.

5

Снігова куля:

Діти об'єднуються у малі групи і обговорюють проблемне питання, ситуацію або виконують спільне завдання, домовившись про чітку послідовність дій кожного члена групи.

6

Синтез думок:

Діти об'єднуються у малі групи, виконують певне завдання, наприклад малюнок на аркуші паперу, та передають його в іншу групу, учасники якої доопрацьовують виконане завдання.

7

Коло ідей:

Кожний учасник або кожна група виконує однакове завдання — обдумує певне питання, а потім вносить свої пропозиції, ідеї тощо.

8

Загальний проект:

Діти об'єднуються у кілька груп. Групи отримують різні завдання, кожне з яких спрямоване на розв'язання певного аспекту однієї проблеми. А потім кожна група представляє свій варіант розв'язання цієї проблеми.

9

Асоціативна квітка:

Діти об'єднуються у кілька груп. На дошці закріплюють «середину» квітки з зображенням певного поняття. Кожна група добирає слова-асоціації, картинки-асоціації до цього поняття.

 

Характерними особливостями цих методів є:

-  оптимальна активізація дітей;

-  спільна діяльність вихователя та дітей у режимі рівноправного спілкування;

-  створення умов для переживання успіху кожним учасником педагогічної взаємодії;

-  обов'язкова рефлексія процесу навчання і виховання — осмислення доцільності обраних завдань, форм роботи, способів діяльності, причин невдач або досягнення цілей тощо.

Вихователі дошкільного закладу для розвитку мовленнєвої взаємодії широко застосовують мовленнєві вправи з використанням різних інтерактивних методів.

Мовленнєві вправи з використанням різних інноваційних методів

Вправа «Павутина»

з використанням інноваційного методу «Мікрофон»

Мета:

- учити дітей добирати мовленнєві засоби під час розповіді про себе, спілкуватися одне з одним;

- розвивати зв'язне мовлення, уважність, пам'ять.

Обладнання:

- клубок ниток.

Хід вправи

 

Діти сідають колом. Вихователь тримає у руці клубок ниток та пропонує кожному учаснику коротко розповісти про себе. Розпочинає вихователь. Після розповіді, тримаючи кінець нитки у руці, він передає клубок дитині, яка сидить навпроти. Після розповіді ця дитина передає клубок іншій, міцно тримаючи нитку. Так клубок передається з рук у руки, поки всі діти не візьмуть участь у вправі і не стануть частиною однієї павутини.

 

Можна ускладнити вправу, пропонуючи дітям розплутати павутину, а для цього кожен учасник повинен повернути клубок попередній дитині, називаючи її ім'я.

Аналіз вправи:

- Як ти себе почуваєш?

- А на початку гри ти хвилювався?

- Чи важко тобі було запам'ятовувати інші розповіді?

- Чиї розповіді тобі сподобались?

 

Вправа «Хмарочоси»

з використанням інноваційного методу «Снігова куля»

Мета:

- учити дітей домовлятись одне з одним.

Обладнання:

- будівельний матеріал.

Хід вправи

Діти об'єднуються у кілька команд. Кожна команда повинна побудувати свій хмарочос, домовившись між собою про черговість дій кожного члена команди щодо викладання будівельного матеріалу. Завдання можна ускладнити, використавши будівельний матеріал різного розміру. Важливо, щоб хмарочос не зруйнувався. Якщо діти зіб'ються з черги, або впаде хоча б один кубик чи цеглинка, роботу слід розпочати спочатку.

Аналіз вправи:

- Чи сподобалася тобі ця гра?

- Чи образився ти на когось під час гри?

- Чому ваш хмарочос зруйнувався ?

Вправа «Вузлики» з використанням методу «Дебати»

Мета:

- учити дітей домовлятись і знаходити спільне рішення.

Хід вправи

Група дітей утворює коло. Кожній дитині треба з'єднати свої руки з руками дітей, які стоять не поруч з нею. Складність полягає у тому, що необхідно розплутати вузлик, не розриваючи рук, а домовляючись між собою про необхідні рухи.

Аналіз вправи:

- Важко було розплутати вузлик?

- Як ви гадаєте, легше поодинці розплутати вузлик, чи разом.

- Чи варто прислуховуватися до думки інших, чому?

Вправа «Несподівані картинки»

з використанням методу «Синтез ідей»

Мета:

- учити дітей колективної роботи, під час якої учасники вправи можуть побачити, який внесок робить кожен член групи у загальний малюнок.

 Обладнання:

- папір і кольорові олівці для кожної дитини.

Хід вправи

Діти групами сідають колом. У кожної дитини є папір та кольорові олівці. За сигналом діти починають малювати за заданою темою. Потім за сигналом діти обмінюються малюнками з сусідом ліворуч, а наступного разу — з сусідом праворуч, кожного разу домальовуючи чужий малюнок. Обмін малюнками триває доки кожен не поверне свій малюнок.

- Чи подобається тобі малюнок, який ти почав малювати?

- Чи сподобалося тобі домальовувати чужі малюнки?

- Який малюнок тобі сподобався найбільше?

Вправа «Чарівна квітка»

з використанням методу «Асоціативна квітка»

Мета:

- учити дітей створювати логічну схему на основі асоціацій;

- розвивати логічне мислення, пам'ять, уяву.

Обладнання:

- картки у формі кружечків і пелюсток з зображеннями різних понять.

Хід вправи

Діти об'єднуються у команди. Кожна команда створює «чарівну квітку» за допомогою карток з зображеннями різних понять, що асоціюються з тим поняттям, зображення якого знаходиться в центрі «чарівної квітки». Кожна команда презентує свою «чарівну квітку». У центрі «чарівної квітки» можуть бути зображення будь-яких понять: «іграшки», «квіти», «домашні тварини», «фрукти», «цифри» тощо. Перемагає команда, яка створить найбільшу «чарівну квітку».

Аналіз вправи:

- Чи сподобалося тобі створювати «чарівну квітку»?

- Чи складно було?

- Чи допомагала тобі команда?

- На яку тему ви хотіли б створити чарівну квітку наступного разу?

Вправа «Що змінилось?» з використанням методу «Удвох»

Мета:

- учити дітей працювати у парах;

- розвивати спостережливість, увагу.

Хід вправи

Діти утворюють пари, роздивляються одне одного, потім повертаються спиною одне до одного. Кожен учасник змінює свій зовнішній вигляд — знімає бант, розстібає кілька ґудзиків, одягає кофточку тощо. Діти мають визначити, що змінилося у зовнішньому вигляді напарника. Аналіз вправи:

- Чи складно було змінити свій зовнішній вигляд?

- Як ти гадаєш, що складніше — змінити свій зовнішній вигляд чи відгадати, що змінилось у зовнішньому вигляді товариша?

- Чи сподобалася тобі гра?

 

Такі вправи проводять не лише на заняттях, а й під час різних режимних процесів. Ігрова форма спонукає дітей до активності та мовленнєвої творчості, дає змогу створити умови, за яких старші дошкільники швидко набувають необхідного майбутнім школярам досвіду комунікативної діяльності.

 

 
Пошук



Вхід на сайт




Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

ПрофильВход
avatar
Добавить Новость Сообщения: Мой Профиль Изенить Данные Все Пользовтели