Кирилівська ЗОШ - С Iст "Золота Рибка".
 
Среда
17.10.2018
22:42

<

Меню сайту












Категорії каналів


Міні-чат
200


Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 75


Інтегроване заняття з розвитку мовлення,

природи, художньої літератури на тему:

«Зимова казка».

 

 

 

 

 

Підготувала: Дацева В.П.

 

 

 

2018 рік

                 

Програмовий зміст:

Звязне мовлення: узагальнювати знання про характерні ознаки зими та зимових місяців, про зимуючих птахів. Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання повним реченням. Розвивати память, увагу, зорове бачення під час заучування вірша за живими мнемотаблицями; пізнавальну активність, звязне мовлення. Викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм посильну допомогу. Продовжувати формувати екологічну культуру, вміння бачити красу природи. Виховувати любов і турботу до птахів.

Граматика: утворювати складні слова, порівняльні звороти; активізувати словник дітей з теми; розвивати монологічне мовлення; формувати навички утворювати прикметники.

Словник: поповнювати словниковий запас словами – назвами зимових явищ, назвами зимових птахів, вводити в мовлення дітей узагальнюючи слова близькі за значенням.

Матеріал: ілюстрації зимових місяців; ілюстрації птахів; загадки; дидактичні ігри: «Зимові слова», «Добери слово», «Зимуючи – перелітні», живі мнемотаблиці до вірша А. Комінчука «Годівничка».

 

Попередня робота: вивчення віршів, прислів’їв про зиму, читання творів: «Їдальня для птахів», «Хто як зимує» Г. Скребицького і

В. Чапліної, дидактична гра «Зимуючи – перелітні»; екскурсія до зимового парку.

 

 

 

 

Хід заняття

Організаційний момент.

Вихователь: Діти, подивіться один на одного і посміхніться.

Побажайте один одному на вушко гарного настрою і цікавого дня.

Нас чекає з вами весела подорож.

Пропаную вам послухати музичний запис. Скажіть, що ви уявляєте коли слухаєте його?

(сильний вітер, заметіль).

Щоб дізнатися з ким разом ми будемо подорожувати, вам треба відгадати мою загадку.

Про кого вона?

Загадка:

Білокоса, білолиця,

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває.

  • Як називають зиму в загадці? (білокоса, білолиця).
  • Що робить зима?(рукавом махає, сріблом все вкриває).

Сьогодні, діти ми поговоримо з вами про зиму.

А допоможе нам, ось ця снігова кулька!

(Проводиться гра : «Добери слово»).

Але є одна умова.

Відповідати треба повним реченням.

  • Зима яка? (Холодна, сніжна, сувора, люта, зла).
  • Сніг який? (Білий, мокрий, пухнастий, холодний).
  • Вітер взимку який? (Холодний, крижаний, сильний).
  • Небо взимку яке? (Сіре, похмуре, хмарне, сумне).
  • Сонце взимку яке?(Зовсім не гріє, рідко з’являється).

 

Вихователь: Ви назвали багато слів про зими. Але зима може бути тихою, спокійною. Як ви розумієте : тихою, спокійною?

( відлига, немає морозу, сильного вітру, заметілі).

А може бути злою, сердитою.

Як ви розумієте: злою, сердитою?

(мороз, заметіль, снігопад).

Гра: «Зимові слова».

Вихователь: Діти, давайте пограємо в гру: «Зимові слова».

Я буду називати різні слова, а ви плескати в долоні тільки тоді, коли почуєте слова пов’язані з зимою.

 

(сніжинка, санчата, спека, лід, рукавички, тюльпан, сніговик, листопад, лижі, персик, снігопад, снігурка).

Вихователь: Молодці малята. Справились з завданням.

Вихователь: А чи знаєте ви скільки у зими місяців?

Ось послухайте про них мою казку.

Казка

Жили були три зимові брати. Вони були дуже схожі один на одного та все ж вони були різні.

Перший, старший брат, коли приходив, то він холод приносив. Грудками земля замерзала, а через поле і ліс йшли до нас морози. Річки і озера покривались льодами. Дерева поринули у глибокий сон. Землю цей брат вкривав білою ковдрою. А ще в народі кажуть, що цей брат рік кінчає, а зиму починає.

  • Здогадайтесь, як першого брата звали?
  • З чого зроблена біла ковдра у старшого брата?

Вихователь: А ось другий брат – середній, він починає новий рік. Коли він приходить , то під ногами скрипить сніг. А сніг скрипить, коли тріщать морози. А ще цей брат вміє малювати дуже гарні візерунки, як справжній художник. Цей другий брат любить ясну погоду і сніг, який виблискує на сонці.

  • Здогадались, як другого брата звали?
  • А покажіть очима, як ви дивитесь на блискучий сніг?
  • Коли скрипить сніг під ногами? (коли тріщать морози).

Вихователь: Третій брат – наймолодший, він любить завірюхи, сильні й холодні вітри.

Вночі він найбільш буває сердитим, і тоді на землю він приносить морози. А в день, коли пригріває сонечко, він стає добрішим, тоді й сніг стає вологим, можна з нього ліпити Бабу Снігову.

  • Здогадались як звати третього брата?
  • Лютий буває сердитим, це як? (мороз, сильний вітер).
  • А добрий вітер, він який?
  • Ну, що діти, ви гарно попрацювали. Пропоную відпочити.

Фізкультхвилинка: «У володарки Зими».

Вихователь: Діти, зима холодна пора року. Взимку на вулицях і дорогах, у полі і в лісі дуже багато снігу.

Холодно тваринам і птахам.

Ось і до нас залетіли пташки погрітися.

А щоб дізнатися, які пташки прилетіли, нам потрібно скласти з частин їх портрети.

 

Дидактична гра: «Зимуючи – перелітні».

Але для цього нам потрібно розділитися на дві підгрупи.

(діти першої підгрупи складають з частин картинки птахів перелітних, а діти другої підгрупи - зимуючих).

Запитання до дітей:

Чи впізнали ви їх?

Яких птахів ми не бачимо взимку? Чому?

Як назвати їх одним словом (перелітні).

Пригадайте птахів, що з нами зимують?

Як називають цих птахів одним словом? (Зимуючі).

Як ми можемо полегшити життя пташок взимку?

(Повісити годівнички, насипати в них різне насіння, крихти хліба).

Запрошую всіх на свої місця.

Вихователь: Діти, послухайте як поет А. Камінчук розповідає у своєму вірші про допомогу птахам взимку.

 

« Годівнички»

Ми ладнаєм годівнички

Для горобчика й синички,

Для малого снігура

Крихт насиплю і пшона.

Прилітайте друзі милі,

Не лякайтесь заметілі.

 

  • Діти, що таке заметіль? (сильний вітер мете сніг).
  • Послухайте ще раз вірш і роздивіться уважно картинки.

 

Запитання до дітей:

  • Що ладнали діти? (годівнички).
  • Для кого?(для горобчика, синички і малого снігура).
  • Що насипали в годівничку? (крихт і пшона).
  • Як запрошували діти пташок?
  • Чого не треба пташкам боятися? (заметілі).

(читання окремо кожного рядка і повторення його дітьми).

Відповіді дітей.

Вихователь: Діти, ви сьогодні молодці! Гарно працювали. Наше заняття дійшло до кінця. Я всім дякую за працю.

 

Підсумок:

  • Про що сьогодні вели розмову?
  • Які три зимові місяці ви знаєте?
  • Кому взимку скрутно доводиться жити?
  • Як називається вірш який ми вчили на занятті?
  • Про кого цей вірш?

Діти, ми будемо підгодовувати птахів взимку, щоб вони не загинули від холоду і голоду?

Сьогодні ми підемо з вами на прогулянку, візьмемо з собою насіння соняшника насипемо в годівнички, і поспостерігаємо як птахи будуть прилітати клювати корм.

 

 

 

 

 
Пошук



Вхід на сайт




Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

ПрофильВход
avatar
Добавить Новость Сообщения: Мой Профиль Изенить Данные Все Пользовтели